Mit kell tudni a bankváltásról?

bankváltás.hu | 2017.09.29

Miért hasznos Önnek a bankváltási eljárás?

A bankváltási eljárás keretében az új bankja (hitelintézete) az Ön megbízásával kezdeményezi korábbi számlavezető bankjánál a fizetési műveletek áthozatalát, illetve igény esetén régi bankszámlája megszűntetését. Ezzel amikor Ön bankot vált, teendői jelentősen csökkennek, hiszen új számlavezető bankja automatikusan beállítja Önnek korábbi csoportos beszedési és rendszeres átutalási megbízásait.

Hogyan kezdeményezheti a bankváltási eljárást?

A bankváltási eljárást egyszerűen kezdeményezheti új hitelintézeténél. Ehhez a “Bankváltás kezdeményezése” című nyomtatványt kell kitöltve benyújtania.

A nyomtatvány benyújtásához az alábbiakra lesz még szüksége:

  • személyazonosító okmányok:
    • személyi igazolvány vagy
    • személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány együttesen vagy
    • útlevél és lakcímet igazoló hatósági igazolvány együttesen vagy
    • új típusú kártyás gépjármű vezetői engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány együttesen;
  • jelenlegi bankszámlájának a számlaszáma.

Hogyan történik a bankváltás?

Ön kezdeményezi a bankváltást újonnan választott hitelintézeténél.

  1. Új hitelintézete értesíti a régi (jelenlegi) számlavezetőjét, hogy Ön kérelmezte a bankváltást. Határidő: 5 banki munkanap.

  2. Jelenlegi számlavezetője visszaigazolást küld kérelme elfogadásáról, teljesítéséről, vagy annak elutasításáról. Határidő: 7 banki munkanap.

  3. Amennyiben kérelme teljesíthető, régi számlavezetője jelzi az új hitelintézete felé, hogy milyen határidővel tudja a beérkezett kérésket teljesíteni. Határidő: 7 banki munkanap

  4. Új hitelintézete átvezeti a régi számlavazetőtől megkapott fizetési megbízásait saját rendszerébe. Határidő: 7 banki munkanap.

A bankváltási eljárás díjai

Magának a bankváltási eljárásnak külön díja nincsen. Az új és a régi számlavezető által a számlavezetésre, szolgáltatások igénybe vételére alkalmazott díjakban azonban lehet eltérés.

Mikor utasíthatják el bankváltási kérelmét?

Bankváltási kérelmét az alábbi esetekben utasíthatják el:

  • Amennyiben azonosító adatai jelenlegi számlavezetőjénél eltérnek a kérelmen szereplőktől.

  • Aláírása a jelenlegi számlavezetőjénél eltér a kérelmen szereplő aláírásától.

  • Kérelmében hibásan adta meg korábbi bankszámlájának számát.

  • Amennyiben a bankváltási kezdeményezést visszavonja.

Hogyan mondhatja fel a jelenlegi bankszámlájához kapcsolódó szerződéseket, illetve fizetési műveleteit?

Szerződéseit írásban tudja felmondani, vagy személyesen bankfiókban, vagy levélben megküldve. Amennyiben levélben küldi, úgy nyilatkozatának minden szükséges adatot tartamaznia kell, valamint a banknál nyilvántartott módon kell azt aláírnia.

Bankszámla megszűntetésének feltétele továbbá, hogy bankkártyáját leadja, esetleges hátralékát rendezze.

Mik a bankszámlaszerződés felmondásának kizáró okai?

Bankszámlát megszűntetni, számlaszerződést felmondani nem lehet többek között az alábbi esetekben:

  • negatív egyenleg, tartozás van a számlán

  • kapcsolódó bankkártya nem került leadásra

  • a megszűntetni kívánt bankszámla egyéb szolgáltatások, banki termékek feltétele

A bankváltási eljárás keretében külön kérni kell a korábbi bankszámla megszűntetését. A megszűntetést gátló tényezők megtalálhatóak a Bankváltási Útmutatóban.

További információk

A bankváltásról további információkat talál az alábbi oldalakon:

Bankszövetség

MNB - bankszámla választása

MNB - bankváltás

Neked ajánljuk

A szerzőről

bankváltás.hu

A bankváltás szakértője.
Találja meg az Önnek megfelelő bankot.