Hol és hogyan tudok panaszt tenni, ha elégedetlen vagyok a banki ügyintézéssel?

Legelőször az adott pénzintézet azon fiókjában, ahol a megkérdőjelezhető eljárás zajlott. Amennyiben nem kapunk vagy nem kielégítő választ kapunk panaszunkra, akkor azt érdemes írásban a bank vagy pénzintézet panaszokat kezelő osztályához eljuttatni, minden az esetet alátámasztó dokumentummal egyetemben. A bank köteles a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül választ adni. Amennyiben elutasítják a panaszunkat a pénzintézet tájékoztatást kell adjon arról, hogy mely hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulhatunk.

Ha továbbra sem vagyunk elégedettek a kapott válasszal, akkor az MNB pénzügyi felügyeleti ügyfélszolgálatához kell fordulnunk. Továbbiakban, ha a kapott dokumentumok alapján elindított eljárás során valamilyen szabálysértést találnak, akkor a felügyelet határozatot hoz és bírságot szab ki. Az eljárás ügyintézési ideje 3 hónap. Van lehetőség élni a békéltető testületek közreműködésével. Ők a gazdasági kamarák mellett működő független testületek, költségkímélő és gyors eljárás mellett törekednek a bíróságot elkerülő békés megállapodások létrejöttére a sértett ügyfél és a pénzintézet között. A békéltető testület eljárása ingyenes, a meghívott szakértők költségét az ügyfélnek kell fizetni.

Van lehetőség a fogyasztóvédelem segítségét hívni vitás ügyekben.

  • Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
  • Fogyasztóvédő Alapítvány

Neked ajánljuk